سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

 

 بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی

فرد معمولاً 4-3 ساعت پس از جراحی می تواند غذا بخورد و راه برود و روز بعد مرخص می شود    .

پس از عمل جراحی شکم، از افراد خواسته می شود تا به مدت سه هفته شبانه روز از کرست استفاده کنندبعد از سه هفته، پوشیدن آن در طول روز کافی است.

پس از عمل به بیماران توصیه می شود به دلیل تنش در ناحیه شکم، به جای اینکه روی تخت دراز بکشند، پاهای خود را کمی به سمت شکم دراز بکشندآنها همچنین می توانند به پهلو بخوابندهیچ الزامی برای ارتوپدی بودن تشک وجود ندارد.

انقباضات ناگهانی، بلند کردن اجسام سنگین و حرکات رفلکس ناگهانی باعث افزایش فشار داخل شکمی می شودافزایش این فشار ممکن است بخیه های قرار داده شده برای تقویت دیواره داخلی شکم را تحت فشار قرار دهدبنابراین باید از چنین اقداماتی پرهیز کرد.

بیماران می توانند به محض برداشتن بانداژها حمام کننداگر به جای پانسمان از کرست استفاده شود، غسل روز بعد ضرری نداردشما می توانید در حالی که از ناحیه جراحی در برابر ضربه های آب سخت محافظت می کنید، حمام کنید.

در عمل تامی تاک از بخیه های معمولی در داخل و از بخیه های خود حل شونده در خارج استفاده می شودبه منظور کاهش اسکار، استفاده از کرم ها از هفته دوم پس از جراحی توصیه می شوداینها بسته به ساختار بیمار ممکن است کورتیزون یا کرم های سیلیکونی باشندآنها باید یک یا دو بار در روز به مدت دو ماه از آن استفاده کنند.

تمرینات شکم در 6 هفته اول پس از عمل توصیه نمی شود، به خصوص اگر عضلات شکم مداخله شده باشدزیرا این می تواند فشار داخل شکمی را افزایش دهدپیاده روی به ویژه پس از جراحی شکم توصیه می شود

اگرچه بسته به هر ساختار متفاوت است، بهبودی کامل بین 3 تا 9 ماه متغیر استپس از عمل، معمولاً 10-15 روز برای بهبود پوست و 3-4 ماه طول می کشد تا شکم شکل بگیردبعد از 6 ماه بدن شکل نهایی خود را به خود می گیرد.

 

سایر مطالب:

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی شکم